Alive on wednesday

Thank god this day is over. Nu har vi inga mer prov förrän den 17:e april, yay!

Det finns bara ett ord för att beskriva gårdagens ridning, svettigt. Jösses amalia säger jag bara. Sådär svettig var längsen jag var efter ridningen, med tanke på att det har varit såpass kallt. Men det var ju rätt ljummet igår. Dessutom försökte jag styra en helt crazy häst, Elliot. Han var banne mig okontrollérbar igår. Dessutom hade han bytt till ett hackamore istället för hans vanliga träns, vilket innebär att han inte har något bett i munnen, vilket gör att de inte är lika känsliga. Eller kanske i vissa fall, men definitivt inte i detta. Ni fick en bild på skillnaden också. Inte för att ni bryr er, men det gör jag ;)

  Vanligt träns                                               Hackamore
    

Dessutom har jag världens träningsvärk från ridningen. Mina vader håller på att gå av när jag går lite längre sträckor. Som till exempel när jag skulle gå till ungdomsmottagningen idag. Det gjorde rätt ont kan jag lova. Japp, jag var där idag. Förnyade mitt recept för p-piller. Sen hämtade jag ut dem efter skolan idag. Fick för ett helt år, så nu slipper jag ränna på apoteket. Syster var också med och hämtade ut lite grejer. På vägen hem åt vi glass, det kändes väldigt vårigt. Dessutom var det soligt och varmt, och det gillar vi!

När vi kom hem firade vi brors födelsedag två dagar för tidigt (han fyller 20 på fredag). Han fick ett strykjärn och en strykbräda. Tjohoo vilka underbara presenter va ;) Btw så åt vi tacos och tårta. Onyttigt med gott. Det onyttiga ska jag träna bort lite senare, för jag ska ut och springa.

Kommer ni ihåg när jag hade hundarna här, och sprang en halvtimme varje morgon?! Det var grejer det. Väldigt duktigt av mig. Riktigt så duktigt kommer jag nog inte vara, men duktigare än jag är nu iaf. Bror och jag ska föresten börja gymma. Han har ingen att gå med när han är i Trollhättan under sin praktik, så han fick nöja sig med sin syster. Men det blir nog nice!

Men nej, nu ska jag ta och springa lite. Sedan blir det väl mer dator, och även lite plugg.
E

Postat av: Stephanie

Yeah, inget prov på länge! Gött som fan! :D

2009-04-01 @ 20:26:58
Postat av: mar

Vad duktig du är som orkar ta dig ut och springa, och ska gymma och allt möjligt! =D

2009-04-02 @ 16:54:21
URL: http://mariaolausson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback