Nobody Wants To Be Lonely


Underbart! Jag har precis varit ute och joggat. Det var jobbigt, men otroligt välbehövligt. Jag gillar Hjärtum. Även om det är rätt dött här. Det är långt ifrån någon sorts civilisation och det är en riktig håla (eller nej, en kulle). Men ändå gillar jag Hjärtum. Det är så fridfullt här - mysigt! Okej, det är klart det är otroligt långtråkigt att vara här ibland, men ändå.. jag gillar't. Speciellt på sommaren då man kan ta en 10 minuters promenad för att sedan sola och bada nere vid älven. Det kanske inte låter som så mycket att hänga i granen, men det är väldigt fint där kan jag lova.

Nu tänkte jag berätta en sak som gjorde mig väldigt glad tidigare idag; Kommer ni ihåg när jag berättade om att när jag var ute och gick på en morgonpromenad med vovvarna den 25:e januari? Jag fick jag ringa 112 för en äldre farbror hade ramlat och brutit armen.. Iaf, han plingade på hos mamma idag och frågade efter mig. Jag var ju här i Hjärtum, så han gav mamma ett kuvert som hon skulle ge vidare till mig. I detta låg ett tackbrev + 1000 kr. Helt underbart! Tusen spänn liksom; för att ringa ett samtal, och hålla honom sällskap under tiden tills ambulansen kom. Himlans trevligt alltså. Jag ska ta och skicka ett brev tillbaka och tacka för pengarna. Dessutom ska jag fråga om han vill ha sällskap på någon promenad framöver. Han gillar ju att gå ut och gå och dessutom var han trevlig. Så varför inte? Jag tycker som att det låter som en bra idé iaf!

Nu kom pappa och bror hem, så jag ska nog vara lite social nu. Iofs kommer väl pappa klaga på något som vi inte har gjort. Men vi har faktiskt städat, tvättat och vattnat blommorna, så helt missnöjd kan han inte vara iaf. Men något negativt kommer han säkert på, det gör han alltid..

E

Postat av: Stephanie

Men åhh vad roligt att han hörde av sig. Vi tänkte ju nästan att han inte skulle höra av sig. 1000 var mycket ju! :D Skojigt!

2009-04-06 @ 11:57:59
Postat av: lovisa

haha ja amanda har pojkvän! :)



Va roligt att ahn hörde av sig där, väldigt snällt och omtänktsamt av dig! Hur länge är du i hjärtum? Vore kul att slänga ihop ett gäng och grilla någon eftermiddag :)

2009-04-06 @ 13:25:51
URL: http://amandaolovisa.blogg.se/
Postat av: mar

Vad roligt att han liksom tackade! Snäll farbror! Hehe! =P

2009-04-06 @ 19:46:17
URL: http://mariaolausson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback