Tvättning, fotning och ridning

Jenta och Camilla

Igår tvättade vi fyra hästar och tog fina kort på två utan dem (eftersom de ska säljas). Det tog rätt lång tid att tvätta alla för alla stog inte lika stilla och njöt Jenta. Vi blev rätt blöta själva så det var lite surt, men det får man nästan räkna med.


Cherdil

När alla var tvättade och borstade tog vi på dem den fina utställningsgrimman och tog kort på dem.


Cherie

Efter det sadlade vi Jenta och Janowa, tog lite kort på oss och dem, och sedan red vi ut.


Janowa och jag


Jenta och Camilla



Idag
har vi som vanligt tränat hästarna. Camilla tog Cherdil och jag tog Cherie, och så tränade vi lite dressyr med dem. Det blev även lite bommar och uteritt. Uteritten var vårat mål för denna sommaren, att kunna rida ut med de två hästarna som vi har ridit in. Det gick jättebra, förutom att de var rätt sega.

Sedan tog vi flickorna som aldrig sviker oss. De är riktikt godhjärtade och sköter sig alltid ypperligt.


Nu ska jag kolla klart på förlossningskliniken som går på TV4Fakta och sedan ska jag laga mat till bror som precis har kommit hem från jobbet (praktiken).
E

Ps. Tusen grattis till Tina som tog körkort igår!

Postat av: Tini

Vad fina de blev när de när ni tvättade dem :) jag har tänkt hela sommaren att jag skulle tvätta sirius men det har inte blivit av ;)

Och bilderna var jättefina :)

2009-08-13 @ 22:20:44
Postat av: Emma

SVAR till Tini:

Tack så mycket!

Det borde du göra, de blir så himla fina :)

2009-08-13 @ 22:36:10
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback