När man håller på med hästar är olyckor något att räkna med, men inte är det roligt...

Walentino och Cherdil förra sommaren

Okej, promenaden blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig. Walentino blev vettskrämd av en liten unge som plötsligt skrek och rusade mot oss. Walentino började kuta iväg och sparkade sedan mig rejält med båda bakbenen i magen. Jag föll andlöst till marken och blev sparkad ännu en gång med båda bakbenen. Utöver i magen sparkade han mig på vänster lår, höger ljumske och vänster överarm. Fan va ont!

Efter det fick jag åka till jourcentralen och därefter fick jag en remiss till kirurgakuten på näl. De undersökte mig och bestämde att jag var tvungen att läggas in under natten för observation och skiktröntgning (datortomografi). Jag fick lämna massa prover och sedan fick jag en kanyl insatt av en som antagligen studerade till sjuksköterska. Det gjorde grymt ont, och hon gjorde fel hela tiden. Till slut blev hon klar, och efter ett tag fick jag förflytta mig till en observationsavdelning och där fick jag även mitt dropp. Dropp är inte mysigt alltså. Det är riktigt obehagligt, och dessutom fick man rulla med droppställningen när man skulle gå på toa.

Klockan 00.30 inatt röntgades jag, och vid 09.30 imorse fick jag reda på att jag har fått muskelbristningar, vilket gör sjukt ont. Utöver det är jag bara redigt mörbultat. Det hade kunnat gå betydligt sämre så jag hade tur i oturen!

Men faan ändå! Jag skulle ju rida islänning idag.. Dessutom hade jag massa andra planer, som utgång och massa kul. Men det får jag ställa in för jag måste tydligen vila. Helvete!

Nej, nu orkar jag inte skriva mer för det gör ont. Istället ska jag vila.
E


Min "utsikt"                  Mitt dropp            Min kanyl                

Postat av: maria

stackars lillasyster! :/

fast sagostunden var rolig när vi väntade på läkaren.

"jag spinner garn!" HAHA! xD

2009-08-05 @ 12:57:49
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: JONNA

åh vilka fina hästar! :)

2009-08-05 @ 13:07:55
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Stackars dig Emma,Krya på dig! :)

2009-08-05 @ 16:26:27
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh stackare, usch! Men skador kommer ju om man ska hålla på med hästar. Själ har jag genom åren brytit mig flera gånger, fått bett och sparkar samt krossat axeln/överarmen. Men underbara djur är de ändå :)

Krya på dig!

2009-08-05 @ 23:13:51
URL: http://whatdoweeat.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Stackare! Var riktigt orolig för dig!

Hoppas att du blir bättre snart i alla fall. <3

Krya på dig, tjejen!

2009-08-06 @ 16:27:13
Postat av: Emma

SVAR till Stephanie:

Vad söt du är! Jag är rätt okej, lite yr och har ont och sånt bara.

Tack! <3

2009-08-06 @ 18:11:06
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback