Wonderful horses

Jenta och jag

Det blev 3½ timmar i stallet imorse. Vi red först ut med Janowa och Cherdil, och sedan hoppade vi med Jenta. Det var typ ett år sedan vi hoppade henne sist så det gick väl rätt hyfsat eftersom vi inte hade så höga krav. Hon hoppade 60 cm, och lite studs och sådant. Underlaget i paddocken är väldigt dåligt så det gör en hel del. Hon blir trött fort och så sjunker hon ner rätt mycket. Vi ska försöka få bort det, men vi får se om vi har tid. Vi har ju lite annat att pyssla med.

Imorgon har vi tänkt att duscha och schamponera de hästar som ska säljas (Cherie, Cherdil, Walentino och Wolimté). Vi vet inte om de två sista blir sålda, men vi kan ju alltid försöka. Cherie och Cherdil borde vara rätt lätt att få sålda, för de är unga och ändå rätt säkra hästar.

Cherie får föresten vila tills nästa vecka. Då kommer hovslagaren och ska sko henne för hon är ömfotad. Det är lite störande att hon får vila eftersom vi har jobbat så mycket med henne. Egentligen är det nog inget problem sedan när vi ska sätta igång med henne igen, men det blir ju en liten paus i utvecklingen och det gillar vi inte.

Det blir föresten ridning på islandshäst imorgon. De hade fått tillräckling många anmälningar till uteritten (6 st) så det blir av. Det ska bli kul!

Men nej, nu får jag ta och kila. Jag ska gå ner och baka lite muffins och senare ska jag nog ut och springa lite. Det kan ju vara rätt bra eftersom jag ska mönstra om drygt två veckor.

E

Jenta och jag

Postat av: Leia

Öst, =)

St:anna, om du hört talas om det?



Själv?

2009-08-04 @ 15:25:18
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe,okej =)

har solat ;)

2009-08-04 @ 16:08:32
URL: http://josefinesoderberg.blogg.se/
Postat av: Leia

haha, okej. Trodde de flesta visste vad st:anna skärgård var. =)

2009-08-04 @ 16:22:32
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: JONNA

asså. äger du alla hästarna i inlägget ? :O

eller hjälper du till på ridskola. förstår inte riktigt.

2009-08-07 @ 00:32:32
URL: http://joonnaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback