I come round, around the hard way

Jag har jullov!

Det är ju underbart. Jag slipper skolan i ca 3 veckor, och det ska bli otroligt skönt.

 

Gårdagens ridlektion var otippad eftersom vi tydligen hade dressyr. Haha, jag hade ingen aning om att vi hade det, men det har vi tydligen lite då och då. För mig gör det inte så mycket eftersom dressyren är viktig den också, och dessutom rolig. Det var lite synd att vi hade dressyr innan söndagens tävling bara. Det hade varit skönt att ha haft en hopplektion innan den. Jaja, jag hade i alla fall en mysig häst som heter Elliot. Jag har ridit honom förr, och det var en stor skillnad. Han är rätt svårriden, otroligt stark och vill bara springa på, men han var mycket bättre igår än vad han har varit innan. Kul bara att jag har träningsvärk i armarna nu (plus i benen, från skridskoåkningen). Hehe, men det är rätt skönt ändå, för då känns det att man har tränat.

 

På tal om hästar, så har startlistorna inför södagens klubbmästerskap kommit ut. Så här ser det ut:

 

 

Tina hoppa 70 cm på Balu, och jag ska hoppa 80 cm på Molly. I'm happy! Jag gillar Molly väldigt mycket, så det ska bli kul. Dessutom ser det ut som att jag är den enda som har henne, och det känns skönt. Då kan jag rida fram henne själv och luska lite på henne. Det var ju ett tag sen jag red henne nu.

 

Men men, nu ska jag ringa pappa och be honom att köpa saffran, för senare ska jag förhoppninsvis baka lussebullar. Gott!

E


Postat av: maria

svar: har du sett 3'an än? för annars kan vi ju gå och se den på bio? :)

2009-12-18 @ 14:36:48
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: maria

svar: okidoki, det var en liten smidig summa det, hihi! ;) men då kan ju du se 2'an typ i helgen eller nåt så kanske vi kan ta ett biobesök den kommande veckan eller nåt sånt? :) jajemen, jag tar med mej bom-bom imorn! xD

2009-12-18 @ 15:29:37
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback