QUIZ

Jag tyckte det var lite roligt när Mar gjorde sin quiz, så jag har gjort en också.
Så här får ni, tänkt till riktigt mycket nu, och fuska inte genom att kolla upp svaret.
Var ärliga, och fuska ej!

Svaren kan ni skicka till min mail, [email protected], så kan inte fuska genom att kolla på någon annans svar. Döp mailet gärna med quiz. :)

Fråga 1.
Ni vet ju att jag är en hästnörd. Så den första frågan jag tänker ställa är: Vad heter det hjälpmedlet som ni ser under, och vad används den till? (Ni kan förstora alla bilder jag lägger upp genom att klicka på den.)


Fråga 2
Den här snygga killen är både skådespelare och artist.

a) Nämn en serie han har varit med i.
b) Nämn en låt med honom.
c) Nämn en film han är med i.

Fråga 3
Här kommer en rad Talk Show's som jag brukar titta på. Min fråga till er är:
Vad heter Talk Showsen?
                 a)                                       b)                                          c)
                           

Fråga 4
Här kommer en följdfråga från den förra frågan.
Vad lider killen b) av för sjukdom?

Fråga 5
Det här är en utav mina favoritserier.

a) Vad heter den?
b) Nämn alla karaktärer.
c) Vem utav karaktärerna var det som åkte iväg på en musikturné?
d) Vem utav karaktärerna är lite av en konstnär?
e) Vem har ett klädmärke, och vad heter den?
f) Vem är sjunger karaoke i avsnittet I will dare, från säsong 2?
g) Vem låtsas att han/hon inte kan simma?
h) Vem är det som säger "I'll be seeing you"?
i) Vem hamnar i en rullstol efter en hemsk olycka?
j) Vem är min favorit?

Fråga 6

Den här tjejen heter Kate Voegele.
a) Vad heter låten?
b) I vilken serie är både hon och låten med i?

Fråga 7
Serien Laguna Beach, är också känd som vad?

Fråga 8

a) Vilken serie är den här tjejen mest känd ifrån?
b) Vad heter hon?

Fråga 9

De här människorna är med i en serie som heter The Hills.
a) Vad heter de?
b) Under vilken säsong var flickorna tillsammans med dessa pojkarna?

Fråga 10

Den här killen spelar i en film som jag avgudar.
a) Vilken film är det jag syftar på? (Bilden kommer ifrån filmen)
b) Vad heter skådespelaren?

Fråga 11
Alla har vi hört talas om Mary-Kate och Ashley Olsen.
I de flesta filmerna de är med i, kommer alltid Maty-Kate's namn först när de "presenterar" skådespelarna. Nämn en film där Ashley nämns först.

Fråga 12
Vad heter den 3:e High School Musical-filmen?

Fråga 13

Vilken artist är det som sjunger i Sweet Sixteen?

Fråga 14
Ifrån vilken Amerixas Next Top Model-säsong kommer den här bilden ifrån?


Fråga 15
Det här är den sista frågan. Den knyter jag an till den första frågan genom att den ska handla om hästar.
a) Vad heter hästrasen?
b) Vad är det för speciellt med denna hästen? Nämn så många saker du vet.
c) Har jag ridit en sån häst?

Postat av: maria

puh, nu har jag svarat på alla frågorna!

(btw, kanske inte världens smartaste grej att lägga ut din mailadress på bloggen!)

2009-01-22 @ 20:17:58
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: mar

Wohoooooo! Jag fick 26 rätt!!!! Av 47, men ändå!!!Mer än hälften! :D

2009-01-23 @ 16:10:47
URL: http://mariaolausson.wordpress.com
Postat av: maria

mjau, jag fick 38! ;)

2009-01-23 @ 18:05:29
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback