Rainy Monday

Jag gillar vekligen inte måndag. De är otroligt sega, och ämnerna i skolan gör det ju inte direkt bättre. Eller okej, förmiddagen är hyffsad, Matte och Engelska. Men eftermiddagen, Latin och Tyska. De lektionerna känns väldigt onödiga.. speciellt tyskan. Det känns inte som att vi gör något på lektionerna, typ läser stycken och gör lite uppgifter. Eller idag gick vi faktiskt igenom lite imperfekt, så det var ju bra, men ändå.

Iaf, Elsie, våran engelskalärare är sjuk idag, så vi fick ett beting som vi skulle göra istället för lektionen. Vi var duktiga och gjorde klart det på den tiden vi egentligen skulle ha lektionen, så det känns riktigt bra. Riktigt roligt hade vi under tiden också. Mar och jag satt och fundera om det skulle vara bestämd artikel på tourism. Helt plötsligt typ skriker hon glatt "ism, ism", och vi alla börjar asgarva. HAHAHAHA, så jävla roligt. Det lät så jävla kul xD Det är så att de orden som slutar på ism, har en speciell regel, då det inte ska vara någon bestämd artikel, och när hon kom på den regeln blev hon jätteglad. Haha, jösses, både Mar och jag skrattade så vi började gråta. Men det är härligt, man ska vara glad :)

Och glada kan vi fortsätta vara, eftersom Elsie skulle vara hemma imorgon också, så då slutar vi kl 11.10 istället för 13.50. Så himla skönt :D

När jag kom hem gav jag hundarna mat. Ebba är svinhungrig hela tiden, så vi får öka på maten hela tiden. Men det är bra att hon äter, det betyder att hon är bättre. På tal om hundarna, så har jag fått reda på att Evelina ska hämta hundarna den 26 Januari, kl 18.00. Usch, jag kommer börja gråta, för jag kommer sakna hundarna massor! Jag visste ju att de skulle tillbaka, men jag har fäst mig massor vid dem! <3

Iaf, nu ska vi inte vara deppiga över det längre. Istället ska jag titta på det senaste One Tree Hill-avsnittet som syster har varit snäll och hittat till mig :)

Postat av: mar

Haha! Det var riktigt kul! "Ism Ism" :P Haha!



Vad tråkigt med hundarna... :(

2009-01-12 @ 19:06:44
URL: http://mariaolausson.wordpress.com
Postat av: Tette

Förstår det...du har ju haft de jävligt länge nu.

2009-01-12 @ 19:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback