Get your act together

Jag vet, dålig uppdatering. Jag har inte känt för att blogga. Vad har jag gjort då?

Jag har spenderat nästan hela helgen med syster. Det har blivit en tripp på överby, mycket gitarr och massa glass. Hehe, mums. Vi provade någon ny sort som heter Ben & Jerry's phish food. Den var riktigt god, men nästan lite för glassig, eller vad man ska säga. Den kändes väldigt fet och var sjukt söt, så den kommer jag nog inte äta så ofta. Det blir för mycket då. Iaf, för att sammanfatta en del av helgen kan ni titta på syster videoblogg här under. Jag är inte med så mycket, och när jag väl är med är jag världens tråkmåns. Men what the heek, syster är söt iaf.



Igår åkte bror tillbaka till Katrineholm, och syster åkte hem till sig i Trollhättan, så igår blev jag ensam. Det är jag fortfarande, men imorgon eftermiddag kommer mina vänner hit. Det ska bli mys.

Förövrig så har syster varit snäll nog att kopiera över massa filmer till mig under helgen, och jag har redan tittat på tre utav dem: Bride Wars, Patrik 1,5 och Bridge to Terabithia. Det var hyfsade filmer allihopa, inte så djupa och då har de ingen chans att vara riktigt bra. Men de var helt okej, bra tidsfördriv.

Idag gick jag upp (med galen nackspärr) kl halv åtta för att ta nio-bussen till stan för att gå till tandläkaren. Iofs hade jag inte tid förrän lite innan tolv, så jag gick hem till mamma under tiden. Hos tandläkaren fick jag reda på att under nästan besök ska jag få räls på underkäken också. Crap, jag som hade hoppats att jag skulle få slippa det, men icke sa nicke. Men det blir ju bra när det är klart iaf, och det är ju det som räknas.

Efter tandläkaren åkte jag tillbaka till Hjärtum, och då satte jag mig i solen och solade i en halvtimme eller något. Sedan kunde jag inte sitta stilla längre, så då började jag skura rent vårat staket som är sjukt smutsigt. På bilden under kan ni
se skillnaden.
Det syns inte så jättemycket, men nu kan ni åtminstone få en uppfattning. Jag har funderat på att skura lite mer imorgon men då måste det vara fint väder, annars orkar jag inte. Jag vet inte riktigt vad det ska vara för väder i veckan. Det kanske jag ska ta och kolla upp.



Efter jag hade skurat staketet gick jag in och grejade med blommorna. De ser förjävliga ut eftersom pappa inte vattnar dem, men nu ser de väl någorlunda ut iaf. Efter det dammsög jag hela huset, dammtorkade och körde en diskmaskin. Dessutom gjorde jag rent i badrummen också, så nu är det riktigt fint här hemma. Rent och fräscht.

Jag hade tänkt att träna ikväll, men jag tror inte att min kropp vill samarbeta med mig idag. Jag har ont i höder sida av ryggen och i höger ben, och det blir ju inte bättre av nackspärren direkt. Jag som hade tänkt att börja mitt nya liv. Jag ska äta nyttigare och träna mera. Det innebär inte att jag ska sluta äta skräpmat, det går ju inte. Men jag ska börja med bättre vanor. Men det får jag ta när min kropp mår lite bättre.

Senare ikväll ska jag nog titta på en till film, om det inte går något bra på tv. Det ska jag kolla upp också. Men nu ska jag kila. Vi hörs.
E

Postat av: maria

svar: jag har ångest över den här veckan! :/ reunion imorn och sedan festen på midsommar! önskar verkligen att jag var kvar i hjärtum. kommer komma dit så fort jag kan igen, så du blir inte av med mej i första taget! ;) <3

2009-06-16 @ 10:33:14
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: mar

Oj, vad du grejar! Jag hade aldrig orkat göra så mycket grejer på en och samma dag! Det hade tagit en vecka för mig... Minst! =P

2009-06-16 @ 13:33:15
URL: http://mariaolausson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback