When it gets cold, it feels like the end...



Då var det onsdag. För tänkte jag berätta om ridningen igår för er intresserade. Vi hade hoppning och jag hade hästen Knotten. Knotten av alla hästar... han är 18 år, sur och seg. Jag var inte direkt peppad, men jag tänkte att jag får göra det bästa av situtationen. Så jag gjorde iordning honom och satte upp för att börja lektionen. Det var riktigt roligt faktiskt. Han är en väldigt erfaren häst, och jag brukar bara rida de oerfarna hästarna, så det var roligt att rida någon häst som kan det mesta.

Efter att ha ridit i kanske 15-20 minuter får en annan tjej i min ridgrupp problem med sin häst. Den blev het och skenade iväg och sånt, så ridläraren undrade om jag skulle vilja byta häst med den andra tjejen, och jag ställde upp. Den andra hästen var Rico, och han har jag ridit förut. Jag kan lova att det var skillnad att sätt såg på honom, till skillnad från Knotten är han väldigt smal, pigg och inte erfaren. Men det gick rätt bra faktiskt. Han var inte så het som jag trodde att han skulle vara. Fast iofs gillar jag fart, så det kanske gick snabbare än jag trodde. Vem vet?! Iaf så kändes det lite coolt att hon frågade mig om jag ville byta häst. Då betyder det väl att jag klarar av den hästen, och det är mäktigt!

Jaja, nog prat om hästar... Idag har det varit skola som vanligt. Efter skolan hade jag körlektion. Det gick inte så bra, jag var okoncentrerad och fick motorstopp två gånger. ILLA! Jaja, man kan inte vara på topp jämt...

Resten av kvällen ska jag spendera genom att sitta vid datorn och plugga samtidigt. Jag tycker att det är så enormt tråkigt att plugga utan något runt omkring, så då kan ju jag lika gärna sitta vid datorn samtidigt så blir det inte fullt lika tråkigt. Iofs får jag inte gjort lika mycket, men man kan ju inte få allt...

Postat av: mar

Nämen Emme då! Okoncetrerad.... Hmmm! Haha! =D

2009-03-04 @ 19:15:24
URL: http://mariaolausson.wordpress.com
Postat av: maria

palla knotten, han är busig! ;) men jag hade i alla fall rätt angående hoppningen! :)

2009-03-04 @ 19:27:36
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Ellerhur, jag måste också ha något omkring mig när jag pluggar. Helst musik såklart. :P



Svar: Ja, det är så jävla jobbigt när man ska byta namn när man kommenterar någon annan blogg.

2009-03-04 @ 21:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback