And I wonder where these dreams go



Fredagkvälls hemma i Hjärtum.

Skolan var kort idag. Vi fick bara reda på lite betyg, och de var som väntat. När jag slutade åkte jag direkt hit till Hjärtum där jag inte har gjort mycket mer än att ha kollat på tv. Jag har även varit ute med pappa och hjälpt honom lite med orben, men det var nog allt.

Ikväll hade jag planerat att plugga lite kemi, men jag finner verkligen ingen motivation så det tar jag imorgon förmiddag. Istället har jag bestämt mig för att titta på film. Problemet är att jag har beslutsångest då det går tre filmer på tv:n; Constantine (skräck), Hitch (komedi) och The Guardian (action). Jag älskar den sistnämnda, som är min favoritfilm. Charmiga Ashton Kutcher är med, och för omväxlings skull är han seriös vilket är helt otroligt bra. Dessutom är han riktigt fräsch, och det gör det hela ännu bättre.

Den enda anledning till varför jag inte känner för att se The Guardian ikväll är att jag grinar sjukt mycket varje gång jag ser den, och jag känner inte riktigt för det. Jag tror ändå att det kommer bli den filmen. Den är så himla bra, och det var väldigt länge sen jag såg den.

Imorgon ska jag som sagt plugga. Jag ska även träna (i form av cykling) och sola. Sen ska jag försöka få pappa att övningsköra lite med mig, men det är ingen fara om det inte blir av för jag ska köra på söndag.

För tillfället sitter jag och tittar på Ensamma hemma 3. Jag försöker få upp humöret lite för jag är inte så pepp. Jag vet inte varför för min dag har varit rätt bra, men det finns säkert någon logisk förklaring. Det brukar det göra. Det är säkert på grund av skolan. Den har bara bjudit på stress och ångest det senaste, och det börjar jag bli sjukt trött på nu. Men nej, nu ska jag sluta klaga. Snart är det sommarlov och då äntligen kan man slappna av. Dessutom fyller jag år ganska snart och det innebär krogen och körkort. Det ska bli nice.

Nu ska jag återgå till tv:n, och sedan blir det ännu mer tv innan jag stänger ögonlocken för kvällen. Hoppas ni får en bra kväll.

E

Postat av: maria

svar: haha, i know! ;) jo, jag vet, jag störde mej på det med, men jag kunde liksom inte hjälpa det, haha! :D

2009-05-30 @ 00:09:00
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: maria

svar: jag kan säga det till dej på söndag, vill inte gärna skriva ut på internet hur jag röstade! ;) inte för att jag inte står för det, men du fattar nog! :)

2009-05-30 @ 00:46:21
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: mar

Jag kollade lite på The Guardian, men jag orkade inte kolla på hela... Den verkade vara ganska bra faktiskt! =D

2009-05-30 @ 14:10:20
URL: http://mariaolausson.wordpress.com
Postat av: Stephanie

Ja, det är snart sommar och skolan är snart över. Ingen stress! :D Man ska bara stå ut i två veckor till!

2009-05-30 @ 20:30:18
Postat av: maria

svar: vadå missat en mening? vad har jag gjort nu?! :S

2009-05-31 @ 17:55:42
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback