I wanna run with the wild horses

God eftermiddag!
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen -  jag gillar verkligen inte måndagar. Speciellt inte när hela eftermiddagen är fylld med labbar.

Förmiddagen var dock rätt rolig idag, för vi spelade upp vårat drama En midsommarnattsdröm. Det gick riktigt bra om ni frågar mig. Alla skötte sig ypperligt! Det var några andra draman som också spelades upp idag, och jag anser att vårat faktiskt var bäst. Det kanske låter lite kaxigt, men jag tycker det. Publiken asgarvade åt våran humoristiska pjäs och vi fick massa jubel och applåder i slutet - underbart!

Jag tycker nästan det är lite tråkigt att våran pjäs är avklarad (även om vi är något trötta på den nu, eter att ha tränat en miljon gånger). Det var så mysigt, och dessutom gillar jag skådespel. Men men, man får se det på den ljusa sidan. Nu har vi ju tid att planera nyår.

Nu när jag skrev om nyår kom jag och tänka på att jag inte har berättat den nya informationen om hundarna (Ebba och Alba), som jag ska ta hand om nu i december. Från början var tanken att jag skulle ta hand om dem från 30:e december till 18:e januari, men nu ska jag ta hand om dem ännu längre. Jag börjar redan den 15:e december, alltså om lite drygt 3 veckor. Jag längtar faktiskt. Det ska bli skönt att få bo lite själv, och dessutom få ta hand om favoriterna.


Hundarna (hehe, lägg märke till svansarna)

Jag har saknat de små töserna. Jag hade de ju i 2½ månader förra året, och man fäster ju sig så lätt. Dessutom bodde ju hundarna på den gården där jag jobbade, så jag hade ju redan träffat hundarna ett bra tag innan (i alla fall Ebba, för Alba är ju inte så gammal).


Alba

Haha, jag tränade hurndarna som en galning när de kom hit. Det blev lydnad varje dag, och jösses, det gav resultat. Jag tränade dessutom lite hoppning med Alba. I början fattade hon ingenting, och var jätterädd för att hoppa över grejer, men efter att ha tränat med henne i 2 månader hoppade hon faktiskt 1 meter. Haha, jag är stolt. Duktig hund!

Nej, nu får jag inte sitta här och babbla på. Jag måste ju plugga.
Senare kommer det nog lite bilder på härliga minnen.
Om jag får gjort klart något skolarbete innan så att säga.
E

Postat av: HANNAH

haha doggisar :D

2009-11-25 @ 15:06:39
URL: http://hannahborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback