Women's Intuition

Goddag!
Jag hade en enda lektion idag, så jag har redan varit hemma i nästan 2 timmar. Det är riktigt skönt för jag är skoltrött. Under tiden jag har varit hemma har jag tittat på det senaste avsnittet av 90210. Det var bra, men lite knepigt tycker jag. Vi får se vad som händer i nästa avsnitt, men jag är inte rolig, för den serien är alltid bra.

Ridningen igår då:
Jag red Alexsia och vi hade som sagt hoppning. Det gick rätt bra tycker jag. Hon hoppade inte lika underligt som jag trodde. Men jag har aldrig hoppat henne själv innan, utan jag har bara sett andra. Grejen med henne är att hon slänger sig fram över hindrerna. Hon tar hellre ett långt okontrollerat språng än ett lite kortare och samlat. Jag har lagt in ett klipp här under så att ni kan se lite vad jag menar.

 

Vi hoppade tre hinder längs medellinjen. Ni kan se att vid det första hindret slänger hon sig fram en aning, hon lyssnar inte riktigt på mig utan bara irrar iväg. Det gör att jag får hålla in henne väldigt mellan det första och andra hindret, och det är därför jag sitter ganska upprätt. Men hon samlar sig fint och hoppar fint över det andra och sista hindret, även om jag får kämpa en del med att hålla in henne.

 

Men jag är som sagt nöjd. Det var en rolig sista hopplektion i min nuvarande grupp. Nu återstår bara en dressyrlektion, och sen är det adjöss.

 

Nu ska jag försöka göra lite fysikuppgifter, för i eftermiddag ska jag iväg till Göteborg. Hehe!

E


Postat av: Stephanie

Ha det bra i Gbg! :D

2009-11-04 @ 17:15:39
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

SV: haha, det är bara för att jag är kort ;)



det går inte att se videon :(

2009-11-04 @ 21:13:18
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

SV: va kul att du fick biljetter til premiären föresten :D

2009-11-04 @ 21:20:02
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: h a i d i s -

Hallådär :)

Haft en bra dag hitills?



kram haidi ♥ !

2009-11-05 @ 11:47:16
URL: http://haidis.se/
Postat av: maria

y'hello! nu har jag bokat biljetter till new moon i stan den 20'e klockan 18:00 till dej, mej och emmsan! :)

2009-11-05 @ 14:27:13
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback