Dagens två ridpass


Lady och jag

Malandro


Godkväll!

Nu har jag kommit hem efter mina två ridpass. Först red jag Lady. Vi red mest runt i paddocken, och så hoppade vi några skutt. Hon kändes inte så avslappnad idag, bara stressad och med en massa överskottsenergi. Så jag satte inte så höga krav, utan jag försökte bara få henne mer lugn och avspänd. Hon hoppade jättebra i allafall. Imorgon ska jag rida henne igen. Då ska jag nog rida i ridhuset, och då blir det nog hoppning. Hur som blir det i allafall ett mer krävande ridpass.

 

När jag var klar med Lady åkte jag till Ängens Gård för att rida ett dressyrpass. Jag hade Malandro, ridskolans segaste häst, och det gick sådär. När han väl var lite mer framåt gick det bra, men han var så grymt seg, så när det blev för jobbigt så vägrade han. Det är galet frustrerande. Men det var en rolig ridlektion ändå, och jag lärde mig en del smådetaljer.

 

Nu ska jag hoppa in i duschen, och sedan ska jag nog sova.

Tack gode gud för att jag är ledig imorgon. Det ska bli grymt skönt att få sova lite.

E


Postat av: Laila

ja :P 2.a juni är den beräknad =)

2010-02-16 @ 22:48:47
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: ♥ L A I L A ♥

så fin häst=)

2010-02-17 @ 23:13:36
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Sandra - Keep It Natural

Kul att kunna hoppa ute även på vintern :D

2010-02-21 @ 07:41:49
URL: http://velepa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback