Busy busy

Sådär, då var alla fem akvarium städade. Eller akvarium är ju inte alla, bara mitt. Men jag har städat för alla de andra fiskarna också. Jag tänkte vara lite snäll mot syster, Emmsan och Maggan, så att de inte får hem smutsiga och äckliga "akvarium". Dessutom gick det jättesnabbt. Jag tror jag städade deras tre på en halvtimme, inte illa. Och då borstade jag rent gruset också.

Mina fiskar städade jag hos sist. Jag var tvungen att vänta på att mamma skulle komma hem först. Hon har varit vid överby, och då bad jag henne att köpa en slags vattenslang/pump som gör det enkelt att städa akvariumet. Då gjorde jag också det rent för mina yngel (eftersom de behöver en speciellt fiskblandning i vattnet). Dessutom fisk mina bebisar ett nytt "akvarium". De har har en ganska liten burk innan, och eftersom de växer tänkte jag att det är bäst att få en större yta att röra sig över, så nu bor det i en glasskål.

Men nu måste jag kila, för jag ska till Henri.
E

Postat av: maria

svar: jag vet faktiskt inte riktigt. jag skulle gissa på att vi kommer och hämtar de på onsdag, men det kan bli tidigare! senast på onsdag i alla fall! :)

2010-01-23 @ 17:24:32
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback