I’m seein myself so differently

Jag har verkligen inte sett fram emot den här dagen. Skolan har ju börjat idag igen, och jag näst intill hatar det. Jag blir så himla stressad jämt och jag orkar verkligen inte med det - usch!

Det som dock var bra med denna dag är att ridträningarna började igen. Dagens träning var lärorik, men samtidigt grymt jobbig. Jag hade Elliot (en galet stark häst) och vi hade gymnastikhoppning. I början av passet var han lite hetsig, men när jag fick honom att jobba lite mer samlat gick han väldigt fint. Några språng var otroligt fina, och det kändes grymt bra. Det är inte det att han inte är bra på att hoppa (han är tävlad upptill 1,10), utan han rusar alltid mot hindrerna. Men på just de fina sprången hoppade han lugnt och sansat, och dessutom var han uppmärksam och lyssnade på mig. Det är en underbar känsla som verkligen inte går att beskriva med ord. Här under kan ni se ett exempel på en gymnastikhoppningsövning.




Men men, nog babblat om ridlektion. Jag har precis anmält mig till nästa hopptävling, som är den 17:e januari, alltså nästa söndag. Jag önskade som vanligt Molly, och jag hoppas att jag får henne. Min ridlärare tycker dock att jag borde tävla med någon annan häst, eftersom jag har tävlat med Molly så pass mycket nu, men jag håller allt kvar vi Molly. Jag älskar den hästen.

Nej, nu börjar en film som jag har tänkt se (The fantastic four, på 6:an), så nu ska jag kila.
E


Postat av: Sandra

Svar: Uschusch, jag börjar på måndag och jag vill verkligen inte! :(



det är lite invecklat, och borde väl inte precis nämnas så här jätte offentligt. Om du har något ställe där man typ kan skicka meddelanden som inte visas vore lättare :P

2010-01-08 @ 13:59:53
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag kan adda dig på msn, är det samma som du skrev med i kommentaren? ;D

2010-01-08 @ 14:53:35
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!

Ska jag vara ärlig så har jag aldrig förstått på mig det där med att "önska" häst eller typ vissa ridskolor som lottar bland hästarna varje gång. Dvs. att ryttaren drar en lapp och där står hästnamnet på som de ska tävla. Ryttarna drar lappen samma dag som tävlingen är. Och ibland händer det ju att de ska tävla (typ KM) på en häst de aldrig suttit på. Jag tycker det är bättre att man får den häst man vill ha (speciellt om man tävlar utanför klubben, lokalt med ponnyn/hästen, eller om man rider i specialgrupp med nån specifik ponny). Men i t.ex KM omgångar osv. så går finalen (de 3 bästa) på lottade ponnys/hästar. Tycker det andra är rätt sjukt :P



SV: shit kvinna! fryser du inte då?

2010-01-08 @ 17:15:57
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback