Lift me up

Godkväll!
Dålig uppdatering, jag vet. Jag har inte tid att blogga på dagen eftersom jag går i skolan till typ fyra varje dag, och sedan har jag ofta annat att göra. Som idag, då åkte jag och tog hand om Lady direkt efter skolan, och då hann jag inte blogga emellan. Imorgon slutar jag dock vid halv tolv, så då hinner jag blogga betydligt tidigare. Dessutom har jag tid för att pugga också, och det kan behövas.

I alla fall, ridpasset med Lady idag blev mest psykiskt, och inte så mycket fysiskt. Hon tänker otroligt mycket den hästen, så idag blev det mest att få henne att stressa av. Först red jag henne i hoppaddocken ett tag, så att hon skulle få springa av sig lite (hon hade galet mycket överskottsenergi. Hade inte blivit riden sen jag red henne senast - i lördags), och sedan red jag ut med henne. Hon gick riktigt bra. Först var hon väldigt stirrig, men sedan lugnade hon ner sig, och då gick hon jättefint i både skritten och traven. Lugna och fina steg, det gillar vi.

Däremot är det en sak jag inte gillar med henne. Hon slänger med huvudet ganska ofta, försöker slippa undan arbetet liksom. Så jag undrar om ni har några tips att få henne sluta kasta med huvudet? Det är inget fel med hennes tänder eller så, för en veterinär har kollat på henne. Jag funderar på om man kanske ska prova ett annat träns/bett, men jag är inte säker. Så, har ni något tips?

Men men, nu ska jag ta och kolla om jag har fått tillökning i akvariumet (jag har nämligen fått ytterligare 3 yngel inatt, och denna gången från Platy) och sedan ska jag nog gå och duscha. Efter det ska jag nog titta på det senaste avsnittet av One Tree Hill. Mys på hög nivå alltså. Ha det bra!
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback