Something fishy

 

Jag är rätt knäpp ibland. Egentligen hade jag bestämt mig för att vänta typ 2 veckor innan jag köper fiskar, men när jag var och shoppade förut fick jag ett ryck och köpte ett akvarium. Haha, jag är galen! Jag skulle ju egentligen ha guldfiskar eller dylikt i en ganska stor glasskål, men så blev det inte. Istället köpte jag ett 30 liters akvarium. Det är ju inte särskilt stort, men det är ju alltid något. Dessutom har jag installerat en pump, och det gör ju att jag kan köpa lite andra fisksorter - great!

 

Det enda som är lite segt just nu är att jag inte kan köpa fiskar än. Vattnet måste stabilisera sig i några dygn innan man kan köpa fiskar, så jag får vänta till på söndag, då jag hade tänkt köpa ca 10 småfiskar. Jag kommer få galet många fiskar då, för jag ska ta hand om min systers, Emmsans och Emmsans mammas fiskar i en vecka, för de ska åka till skidor i Tandådalen. Så jag kommer ha ungefär 30 fiskar att ta hand om, men det blir kul. En intensiv start dock, men det ska nog gå bra.

 

Men men, nu måste jag plugga. Jag har nämligen en del tyskaglosor att lära mig tills imorgon. Usch och fy!

Ha en bra kväll!
E


Postat av: Sandra

Åh, va mysigt med fiskar :)

2010-01-13 @ 23:00:59
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Japp, du är galen!

Men det är ett väldigt fint akvarium och det kommer bli myisgt. :D

2010-01-14 @ 07:25:12
Postat av: Emma

SVAR till Stephanie:

haha, jag vet :)

tacktack! det tror jag också ;)

2010-01-14 @ 09:26:48
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback