Suddenly the moment's gone and all your dreams are upside down

Jag har ont i mina fingrar. Knepigt ställe att ha ont på va?! Det är i alla fall på grund av ridningen. Dels på grund av ridvantarna (stora och tjocka, vilket gör att det inte är lika lätt att "lirka" med tygeln), och dels för att jag hade Elliot på ridningen idag (stark häst med mycket egen motor). Även om han är stark, så gick faktiskt dagens ridlektion (dressyr) väldigt bra. Han lyssnade mycket mer på mig än vad han brukar göra, och dessutom hetsade han inte så förfärligt mycket. Det kan ju i och för sig ha att göra med att jag höll ihop honom en hel del, men jag tycker ändå det var coolt att han inte gasade iväg. Min ridlärare var imponerad, och jag är nöjd.


Dagens träning innehöll bland annat skänkelvikning

Hade det inte varit för två saker idag (att vakna upp med min underbara pojkvän, och rida ett roligt dressyrpass) hade den här dagen varit hemsk. Jag är så jävla stressad att jag inte vet var jag ska ta vägen. Imorgon har jag prov och direkt efter det ska jag åka och rida Lady (tack gode gud för att jag kan slappna av med hästarna). Senare på kvällen ska jag ut med några kompisar också, så det blir fullt upp. Jag får helt enkelt plugga på lördag och söndag istället.

Men men, nu ska jag fixa med lite smågrejer, och sedan måste jag plugga.
E

Postat av: Stephanie

Stressad är bara förnamnet. Men att vara med oss imorgon är ju också avslappnande. Det ska bli jävligt skoj! :D

Kul att det går så bra på ridningen!

2010-01-21 @ 20:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback