Nytt i akvariet

 

 

Nu under tisdagseftermiddagen har jag varit och köpt lite grejer till mitt akvarium. Sune, min mal, dog i fredags, så jag var tvungen att köpa en ny. Ni ser honom på bild 1 på pumpen. Dessutom köpte jag en separat grej att i yngel i. Jag ska nämligen bli mamma till några av Emmsans yngel imorgon. Där ska jag även ha de ynglerna som mina egna fiskar får. En av mina fiskar är nämligen väldigt tjock.

 

Sedan har jag köpt ett yngelkar också. Man fäster det på väggen i akvariet och så flyttar man dit fiskhonan när hon ser ut att hon snart ska föda. När hon väl föder kan ynglerna simma ner till botten och gömma sig utan att mamman kommer åt dem. Sen när hon har ynglat klart så flyttar man tillbaka henne i det stora akvariet, och så tar man bort plattan så att ynglerna kan simma i hela karet. Jättesmart!

 

Sedan köpte jag en ny växt också. Om jag inte märker att en hona föder (pga att jag kanske sover, eller inte är hemma), så kan de gömma sig i växten istället. Fiffigt, höhö.

E



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback