This is the best feeling!


Jag och Wakito på hoppträning 31 mars

Idag har jag varit i stallet i princip hela dagen känns det som.
Jag började på Brätte ridskola, där jag mockade och gjorde iordning för Lady. Sedan red jag henne i 1½ timme också. Det blev lite längre än vanligt, men jag hade mycket tid över, så då fick det bli ett längre ridpass. Idag blev det mycket lösgörande arbete, vilket fick henne i en fin och låg form. Jag jobbade största delen av passet i trav, men jag hade såklart med lite skritt och galopp. Riktigt stolt var jag över henne idag. Hon var så lugn och avslappnad att jag till och med blev lite chockad, haha!

Direkt efter jag var klar hos Lady åkte jag till Ängens Gård där jag hade hoppträning. Jag hade underbara Wakito, och det gick jättebra! Gud vad jag gillar den hästen! Vi tränade inte på något speciellt egentligen, utan det var mest det vanliga, att få dem att gå i ett jämt och bra tempo. Men ja, skitbra gick det idag verkligen. Emma är glad!

Däremot känns det att jag kommer få en grym träningsvärk i mina ben, men det är det värt. Lätt! Fast i och för sig så gillar jag att ha träningsvärk. Då känner man att man har tränat.

Men men, nu ska jag hoppa in i duschen, och sedan ska jag nog sova. Eller kanske inte riktigt så tidigt, men det blir nog rätt snart i allafall. Är helt slut, och jag måste ju vara pigg imorgon, för då kommer Ebba och Alba! Yay! Men jaja, ha en bra kväll!
E


Ebba, jag och Alba

Postat av: Micaela

Lady låter som en bra häst :P om hon var till salu, och du hade råd, skulle du köpa henne?

2010-05-12 @ 22:40:02
URL: http://dogirl.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Roligt med hundarna! :D De är så jävla söta.

2010-05-13 @ 09:03:49
Postat av: Emma

SVAR till Stephanie:

ja, de är sjukt söta! :D

2010-05-13 @ 18:12:14
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback