Dagens andra ridpass - hoppträning


Joe och jag på fälttävlanskurs förra året

Även idag hade jag Joe, och det gick faktiskt riktigt bra - bättre än förra gången till och med.

I början var han stel som en pinne (även fast han hade gått en hopplektion innan..), så jag fick jobba uta helvete för att få honom mjuk. Jag hittade betydligt mer knappar denna gången, och jag fick honom faktiskt att gå riktigt fint.

I hoppningen gick det superbra. Vi hoppade en linje med tre hinder med tre galoppsprång emellan, och det gick verkligen kanonbra. Vi kom rätt in på hinderna, hade lagom fart och hoppade linjen utan några problem. Ja, riktigt bra gick det faktiskt. Jag är nästan lite sugen på att ha honom på söndag istället (jag ska nämligen hopptävla då), men jag har anmält mig på Tim, så honom får det nog bli. Kul ska det bli iallafall.
E

Postat av: Eleonore

Va skönt att hoppningen gick bra!

Haha jag förstår dig, de såg supergoda ut :D

2011-04-28 @ 09:57:46
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback