Dagens första ridpass - dressyr


Lady och jag idag


Idag har jag varit i stallet och ridit Lady. Det jag fokuserade på idag var galoppfattningar och galoppbyten, och det gick hyfsat. Galoppfattningarna sitter jättebra nu tycker jag, så det är härligt, och galoppbytena gick sådär. Hon kunde byta från höger till vänster galopp, men då bytte hon med frambenen först, och sedan med bakbenen i nästa språng. Det ska jag se till att träna tills det blir helt rätt, för det är så snyggt när hästarna sätter klockrena byten.

Det gick inte att byta från vänster till höger galopp, men när jag bytte galopp över en bom gick det mycket bättre. Dock blev Lady trött, för det blev rätt mycket galopp. Det roliga är att hon blir aldrig anfådd, utan man märker på hennes kropp att musklerna har blivit trötta. Imponerande bra kondition hon har ändå, lilla pollen.

Dagens upplevelse skedde när jag stod och fyllde på vattenhinkarna ute, för helt plötsligt ser jag hur en hästtransport kommer farandes från sin parkering och rullar rakt in i en bil. Jag trodde jag såg i syne först, men det gjorde jag ju inte tyvärr. Så jag fick leta upp stallchefen och berätta vad som hade hänt, och sen gick vi dit och rullade tillbaka transporten igen. Som tur var så blev inte bilen så tilltryckt, utan den fick bara en lite buckla, lossad lack, och en skärm tilltyckt.

Hästtransportens handbroms var inte dragen, och det fanns inga stenar eller träklossar vid däcken som skulle hindra den från att börja rulla, så det var lite klantigt av den som ägde den. Men det är väl sånt som händer antar jag.

Nu ska jag städa och greja, och sedan ska jag iväg på hoppträning.
E

Postat av: MADDES

Jag hade en underbar påskhelg med massor av umgänge med familj och vänner i solen och massa god mat och godis! Hur mår du idag?

2011-04-27 @ 16:00:28
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: josefine

Fin häst! Ser ut som en travare, är hon de?

2011-05-03 @ 08:17:50
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback