Dagens ridpass - dressyr på Arom och Lady




Idag har jag varit i stallet och ridit.
Det var första gången jag red Arom under ett helt ridpass, så jag var faktiskt lite nervös, hehe. Fast det hade jag inte behövt vara, för han var jättefin - mjuk och följsam, och riktigt på hugget. Dock var han låst i sin vänstra bog i början, så den fick jag jobba med en del. I högersidan var han mjuk i nästan från start, så det var skönt.

Jag red mest runt och försökte hitta hans knappar. Jag gjorde lite lösgörande arbeten, utan att ställa några höga krav.  Det gick jättebra, och var jättekul, så jag är väldigt nöjd. Han var riktigt rolig att rida, och otroligt givande. Fin häst!

Efter passet var han riktigt svettig, så han fick en snabb dusch innan jag släppte ut honom igen. Det tyckte han nog var skönt, för han stod och njöt när jag sprutade vattnet på honom, haha.



Efter jag hade ridit Arom så frågade Tina om jag ville rida Lady också, och det ville jag ju såklart, haha. Det blev ett dressyrpass på henne också, och idag var hon jäääättefin! Inte särksilt låst i sina bogar och ingen galen överskottsenergi - så det var jätteskönt.

Med henne jobbade jag mycket i galopp, och det gick kanonbra. Hon var mjuk och avslappnad, och gick i en fin form hela tiden. Yay! Det finns inte så mycket mer att säga än det, för det gick verkligen superbra. Duktig polle!

Lady fick också en liten dusch innan jag släppte ut henne igen, och det uppskattade hon också. Extra skönt var det nog att rulla sig i hagen sen, och det tyckte nog Arom också, hehe.

Nu ska jag hoppa in i duschen, för jag är svettig och luktar häst!
E

Postat av: Eleonore

Härligt att det gick bra att rida Arom med :)

2011-04-24 @ 17:25:58
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Helene

Fina bilder !!

Ha en bra kväll.

Kram Helene.

2011-04-24 @ 17:58:08
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nyttigt att rida flera hästar, Arom ser fin ut! :) Självklart Lady också haha!



sv: Vad kul att du också ser en skillnad, glad jag blir :D tack så mycket!

Jo Ior får springa lös ibland, dock litar jag inte på honom om det skulle komma en annan hund. Han skulle aldrig bita eller något sånt, men han skulle nog springa fram.

Jag släppte honom faktiskt lös strax efter bilden togs =)

2011-04-24 @ 21:53:07
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Elin

Kul att träna drssyr! Väldigt bra att rida olika hästar!



SV: ja :/

2011-04-24 @ 22:29:04
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: zteffy

hur var din påsk sötan? ;*

2011-04-25 @ 10:59:19
URL: http://zteffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback