Dagens ridpass - hoppträning

Ett exempel på en kombination. Vi hoppade dock ett hinder till, och inte samma antal galoppsprång


Ikväll har jag ju som vanligt varit och hopptränat. Jag hade Malandro (seg häst), och vi hoppade en lång kombination. Det var 4 hinder (räcke, oxer, oxer, räcke) med 1,2 och 1 galoppsprång emellan hindrerna. Det gick faktiskt riktigt bra. På framridningen och markarbetet jobbade vi utan stigbyglar i både skritt, trav och galopp, och då var han lite seg, men direkt när vi började hoppa blev han genast mycket piggare. Han tycker det är jättekul att hoppa, så det är ju bra iallafall.

De två sista gångerna vi hoppade igenom kombinationen så hoppade han grymt bra. Han taggade till ordentligt och var jätteduktig. Han blev lite för lång dock (vilket han brukar bli), och då blir det ju lite trångt, och det brukar han lösa genom att oftast riva hela hindret. Idag hoppade han upp sig istället för att krascha in i hindret, och alla blev sjukt förvånade. Haha, jävlar vad han tog i alltså. Jag kände mig som ett litet löv där uppe på ryggen (han är en rätt stor och grov kille). Så ja, det var ett roligt pass. Det är kul när man får de segaste hästarna att tycka det är roligt.
E

Postat av: Princess<3

svar; hahahah vah? :O ^^

2011-04-06 @ 21:41:26
URL: http://bergbackaskaniner.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Du har bra glassmak ser jag, mina favoriter med :D

Ok, men kul att det händer ibland iaf!

2011-04-07 @ 09:28:27
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Helene

Ha en fin torsdag.

Kram Helene.

2011-04-07 @ 10:57:01
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback