Dagens ridpass - markarbetsträning


Sötehästen var nyfiken


Sofia och Kyrex i paddocken


Lady och jag efter ridpasset


Jag var i stallet jättetidigt idag, så när jag var klar med mockningen så tog jag massa kort när Sofia red Kyrex. Jag bjuder dock bara på ett, för jag orkar inte ladda upp alla. Fin häst hon har va?!

Iallafall, det blev mest markarbetsträning den här gången också, men det var lite roligare än sist, så det gjorde inte så mycket. I slutet gjorde vi övningen under i båda varven, och den var riktigt nyttig. I volterna gjorde vi öppna också, så man fick jobba hela tiden. Lady var jättesvettig efter passet, så hon fick jobba ordentligt idag. Men det är bra, för det behövde hon.

Dessutom hoppade hon jättefint idag. Ingen vägran alls, men dock smet hon undan två gånger när jag inte hade ramat in henne ordentligt. Hehe, damen är lite lurig när det gäller sånt. Men annars gick det kanon, så jag är mycket nöjd.

Imorgon blir det ännu ett pass i ridhuset, men jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på dock. Det lutar nog åt dressyr, om jag inte hittar på något annat kul.
E


Postat av: MADDES

Jag hade en helt okej helg, lugn och skön. Hur har din vecka börjat?

2011-04-12 @ 11:08:43
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: LYDIA

jo hellre en häst som har lite fart än en man får banka på liksom.. men aa min häst är mer så att man vet inte om man får stopp på honom, lite galen :P

2011-04-12 @ 21:48:03
URL: http://lcarlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback