Dagens ridpass - uteritt + lite trim i ridhuset


Lady innan ridturen


Frida och Arom

Det var så sjukt fint väder, så vi bestämde oss för att rida ut istället.
Vi red samma runda som vi red igår, fast vi red den åt andra hållet, så det blev lite ändring iallafall. Det blev lite hoppning i skogen också, och det var sjukt kul.

När vi hade ridit ut bestämde vi oss för att rida i ridhuset ett tag också. Även om vi hade galopperat en hel del ute, så var Lady helt galet pigg. Jag jobbade henne i ridhuset en del, men hon var rätt ofokuserad, så det blev väl inte så jätteseriöst. I högervarvet blev hon dock riktigt fin, men i vänster så stramade hon emot en del.

Uteritten var iallafall sjukt mysigt, och vädret var ju grymt. Det blåste mycket dock, men vi hann som tur är tillbaka till stallet innan det blåste storm, så det var skönt.

Nu ska jag duscha och göra mig iordning, för ikväll ska jag på kalas för att fira bror och syster som fyllt/fyller år.
E

Postat av: Sandra

Gud vad mysigt det där såg ut att va!

2011-04-08 @ 19:49:57
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: Elin

Fina bilder :D



SV: ne precis, ju mer och ju längre en häst får hålla igång desto längre håller den sig ung,, Men det har ju vi alla olika tiorrier om verkar det som :/



Heheh förstod nästan det ;)

2011-04-08 @ 22:13:48
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: Tina

Kom att tänka på en sak, nu bara sådär! På lördagar kl. 16 går hoppning före all annan ridning på storhäst i ridhuset. Om du vill hoppa lite mer än bara nåt enstaka hinder nån gång så är det bara att säga till, så kan vi bygga fram en bana eller nåt så det blir lite mer =)

Hade tänkt göra det idag, men orkar inte det själv så jag går ut i skogen en timme istället nu på morgonen ;)

2011-04-09 @ 08:37:37
URL: http://tinastandar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback