Dagens ridpass - markarbete på Lady

Arom och jag i studsserien igår

 

Idag blev det markarbete på Lady. Jag provade ju att rida med hackamoret idag, för att se om det var någon skillnad från igår, och det var det. Jag tror helt enkelt att hon försöker komma undan arbetet när man rider på bett, för jag kände att hon inte jobbar lite mycket under sig i hackamoret. Dessutom kände jag att hon var mycket starkare i kroppen nu, för jag kunde bland annat korta galoppen rejält utan att hon bröt av till trav, så det var riktigt roligt. Så det är bara att träna vidare med bettet, så släpper det väl tids nog.

 

Iallafall, när jag hade ridit igenom henne ett tag och jämfört med gårdagens ridpass så hoppade vi lite. Vi började med ett lågt hinder på ena långsidan några gånger i varje varv, och när det kändes bra så hoppade jag samma studsserie som jag hoppade med Arom igår (kolla bild ovan). Första gången fick vi lite för låg fart, så då stannade hon innan andra hindret, men alla andra gånger hoppade hon jättefint. Dock hoppade hon mig ur sadeln några gånger, för hon överhoppade sig över varje hinder, och hoppade med väldigt mycket rygg, och det var lite otippat ibörjan. Men hon tyckte nog det var kul, lilla busen.

 

Imorgon ska Tina rida för tränare, så det blir ju perfekt med mer träning med bettet.

E



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback