Hästbabbel som vanligt



I fredags blev det bara två ridpass, på Nike och Sindy.

Båda passen blev dressyr, och gick riktigt bra. Med Nike fick jag en riktigt fin känsla, fast jag hittade henne inte i traven den gången heller. I och för sig tror jag att det beror på att jag inte travade så mycket, men ändå. Med Sindy gick det finfint, fast hon hade nog lite träningsvärk tror jag, för hon var rätt stel. Men stundvis gick det jättefint iallafall, så jag är nöjd.

Nu har jag inte ridit sedan i fredags, så jag börjar bli lite ridsugen. Jag får se om det blir lite ridning innan jag börjar jobba imorgon (jobbar kväll), men annars får det ske en annan dag.

Förresten så är jag riktigt sugen på att komma igång och tävla nu. I fredags fick jag en förfrågan om att börja hopptävla en lektionshäst på ridskolan, men jag vet inte hur det blir med det, för jag har inte ens ridit hästen i fråga. Hon heter Alicia iallafall, och ska vara väldigt rolig att hoppa. Men för att tävla lektionshäst måste man ju rida på ridskola minst 1 gång i veckan, så jag får nog ta och vara med på hoppträningen med Lady varje onsdag. Egentligen hade jag tänkt att vara med varannan vecka, men det funkar ju inte i så fall. Men även om det inte blir någon tävling på lektionshästen så är det jättebra för Lady att komma igång med hoppningen. Så ja, så får det bli.
E

Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Oj, vilket erbjudande :D Det skulle ju vara kul att hoppträna en gång i veckan ^^



Svar. Ja, man får passa på att njuta av det, när man är som gladast :D

2011-08-14 @ 21:49:37
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Hartmut

Hello...first at all I'll hope you feel well, and

everything goes in the right way..

o what a surprise to read suddenly such private

things about y o u ....I'll think it happens

inadvertently to take some lines not in black....

you should know I'm not to make a mistake twice...

(look at the kommentar 31.03.2011)

Hartmut

2011-08-14 @ 22:28:46
Postat av: Felicia - Stall Viggeby

*sv: Nej triangelmärkt. :)

2011-08-15 @ 10:50:33
URL: http://stallviggeby.blogg.se/
Postat av: Linn

Tro det eller ej men min vanliga otur kom ju fram och benskydden var för SMÅ, suck

2011-08-17 @ 19:50:19
URL: http://qaskiz.blogg.se/
Postat av: Sara

läget? :)

2011-08-18 @ 12:23:04
URL: http://sarawangmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback