Dagens ridpass - longering


Lady idag, lite pigg i en galoppfattning

Både i måndags och igår kände jag att Lady var lite segare än vanligt, så idag bestämde jag mig för att longera henne (dels för att det är enklare att få henne att gå framåt, och dels för att det är bra träningen med bettet). Hon var nog lite för engagerad tror jag, för ibland kunde hon helt plötsligt börja trava eller galoppera utan att jag hade bett henne göra det. Så jag gjorde mycket övergångar, och så fick hon galoppera en del. I slutet fokuserade jag på att hon skulle fatta galopp från skritt, och det gick jättebra.

När jag var klar med longeringen släppte jag henne i ridhuset ett tag, och då lunkade hon omkring och såg väldigt nöjd ut. Något varv drog hon allt, men annars verkade hon rätt tillsfreds med longeringen, så det var härligt.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback