Dagens ridpass - dressyr (film)

 

Det här börjar kännas mer och mer som en hästblogg. Det känns som att det "vardagliga bloggandet" försvinner mer och mer. I helgen har jag till exempel solat nere vid älven, men har jag skrivit något om det? Nej. Dock är jag jättesugen på att blogga om dagens ridpass, så jag får väl lika gärna göra det då, hehe.

Idag har det blivit stooora framsteg med novabettet. Innan har hon ju inte tagit något stöd alls, men det gjorde hon idag. Jag blev så jävla trött på att hon skulle hålla på och fjanta sig hela tiden, så jag ställde rätt stora krav och red tills hon accepterade det. Hon blev sur så in i bänken och försökte komma undan på alla möjliga sätt, men jag vann. Yihoo! Hon blev jättefin emellanåt faktiskt; sög tag i bettet och jobbade riktigt fint, så det var kul. Dock är hon fortfarande i stadiet där hon försöker komma undan, men med lite mer träning tror jag att hon kan bli riktigt fin på det bettet alltså. SÅ kul, för ett tag trodde jag att det nästan var omöjligt. Yihoo!

Jag har satt ihop ett litet klipp från dagens ridpass. Jag tog med både när hon gick fint, och när hon förskte komma undan, så att ni kan se hur hon är. Men jag är jättenöjd, och superglad!
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback