Dagens tre ridpass (film)

 

AROM
Idag har det blivit några ridpass. Först red jag Arom innan jag började jobba, och det gick jäääättebra. Nog vårat bästa pass tillsammans faktiskt. Jag hoppade iallafall i hoppadocken, men red först igenom honom ett tag. Själva hoppningen gick svinbra, så jag är jättenöjd. Arom är väldigt ful i hoppning, och kan helt utan anledning vägra, så det gäller att ha tur när det gäller vilka dagar man ska hoppa, för är han på hopphumör så är han underbar att hoppa.

Jag hoppade fram på några låga hinder, och sedan höjde jag till max 1 meter. Som sagt gick det super, så det var ett otroligt roligt ridpass. Jag satte även kameran på kanten och filmade några linjer, så ni kan ju se filmen om ni vill veta mer.

NIKE - lektionshäst
Mitt andra ridpass vara bara en barbackatur på en lektionshäst till en sommarhage, så det var inget att hänga i granen direkt.

LADY
Mitt trejde ridpass var på Lady, och det gick sådär. Igår var jag jättetaggad på att jobba med det nya bettet, men inte idag. Mitt tålamod var slut, foten gjorde för jävla ont, och jag var så trött att jag såg stjärnor. Men hon fick sig iallafall ett pass, så det känns bra. Först red jag runt lite i nya ridhuset, och sedan skuttade jag några små hinder i hoppadocken, och sedan skrittade jag av i nya ridhuset igen (det regnade) - allt utan några större krav, vilket gick rätt bra.

Så ja, det har blivit lite varierande ridpass idag, vilket är kul. Nu har jag semester i två veckor, så det blir inget jobb för min del - skööönt. Dock ska jag till stallet och rida och sånt ändå, men jag behöver inte vara där i 13 timmar för att hinna med allt längre, hehe.
E

Postat av: Emelie

Vad fina språng Arom ser ut att ta. Han verkar mysig att hoppa :D

2011-07-09 @ 09:47:00
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: mar

Jajemen!! Nästa gång vi ses då jävlar blir det filmvisning! Hihi! =D

2011-07-10 @ 10:45:05
URL: http://mariaolausson.wordpress.com
Postat av: maria

svar: veronica maggio - jag kommer.

2011-07-10 @ 14:01:57
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback