Tre ridpass på tre olika hästar

Cirrus och Lady

 

Jag orkade inte blogga igår, för jag var tvungen att jobba över till kl halv åtta. Eller jag hann rida Lady när jag slutade kl 15:30, men sen fick jag börja jobba igen kl 17:00. Annika som skulle hålla storhästkurserna under kvällen hade slått i sitt lillfinger och var tvungen att åka och kolla upp så att hon inte hade brutit det, så jag fick hoppa in och hålla i två hoppkurser under kvällen. Jag hann dock bara hålla i en kurs (och där var det mest markarbete), för Annika kom tillbaka med goda nyheter att hennes finger var helt. Så det var skönt.

 

Men, nu ska jag börja skriva lite om ridpassen istället, för det var ju det som var meningen med det här inlägget.

 

Lady red jag ju som sagt igår eftermiddag, och hon fick en lång uteritt barbacka. Det blev mycket galopp, 9 terränghinder (alltså typ hoppa stockar ute i skogen) och bad i sjön. Hon tycker det är superkul att bada alltså, så det är kul. Dessutom tycker hon att det vattnet är supergott, för hon dricker alltid massor när vi är där. Sötan!

 

Efter att jag hade hållit i hoppkursen så red jag Cirrus (en 15:årig valack på ca 170cm) - en av privathästarna på ridskolan (hans ägare undrade om jag kunde ta honom, för de hade inte riktigt tid). Det var första gången jag red honom, så det gick väl sådär. Han var lite klurig, men blir nog jättefin när man väl kommer på honom. Han blev mjuk och fin i skritten och traven iallafall, så det var kul. Dessutom hoppade jag några skutt på 60cm också, och det gick finfint.

 

Idag har jag ridit ridskoleponnyn Padishah. Barnen i ponnylägret skulle hoppa bana idag, och då var jag med på Padishah. Banan bestod av 6 hinder, och jag hoppade banan med höjden 60cm. De andra hoppade allt från 35cm-60cm, så det var rätt gröna elever. Efter att jag hade hoppat blev tydligen ridläraren imponerad, för Padishah brukar tydligen inte gå med på så mycket hoppning. Hon hoppar inte särskilt bra, och är dessutom en jävel med eleverna, men efter lite tillsägelse från min sida hoppade hon riktigt fint. Vi var felfria, så jag är supernöjd.

 

Så den här veckan har jag ridit lite olika hästar, men det tycker jag är kul. Lady är favoriten (självklart!), men jag tycker ändå det är roligt att rida andra hästar.

E



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback