Dagens ridpass - hoppträning (film)


Jag kan ju inte påstå att dagens hoppträning gick särskilt bra alltså, haha. Idag hoppade vi bana, och skulle tävla mot varandra. Jag slutade som 4:a (av 7), så det var ju lite sådär. Lite skillnad mot förra året då jag faktiskt vann, hehe. Iallafall, först hoppade vi en lite längre bana två gånger, och sedan hoppade vi själva tälvingen. Hinderhöjden ligger på 90cm.

Första delen av första rundan gick piss! Vi fick inget flyt, vi kom fel på hindrerna, det blev en vägran, osv (syster missade även att filma första hindret, om undrar). Efter vägringen gick det dock lite bättre, för då fick jag en mycket trevligare känsla. Andra rundan gick också dåligt de första två hindrerna, och vid det andra hindret ramlade jag av - snyggt! Dock gick det finfint med mig, men det var jävla irriterande... (Lägg märke till att hon faktiskt hade kunnat hoppa, men hon valde att inte göra det pga att hon är rädd att få ett ryck i munnen om jag inte skulle hänga med (ridskolehäst)). När jag red om tvåan så gick det dock myyycket bättre, och resten av rundan kändes klockren. Tredje rundan körde vi en tidshoppning med 6 hinder, och jag kom som sagt 4:a. I början kändes det bra, men sedan blev det ett missförstånd vid det trejde hindret, för där hoppade hon av väldigt tidigt, när jag trodde hon skulle ta ett galoppsprång till (lägg märke till här, igen, att den gången ville hon minsann hoppa, men innan passade det inte, haha.. (och då trodde ju jag självklart att hon inte skulle våga hoppa denna gången heller). Vid kom sedan helt ur balans, och så blev det en vägring på hinder nr fyra. Men efter att jag hoppade det hindret så fick jag en bättre känsla, även här. Så ja, inte min bästa hoppträning, men kul var det!
E



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback