Igår kväll var det en stor brand i våra källarlokaler

 

Vid 21-tiden igår kväll började det brinna i våran källarlokal här i Trollhättan. Det bara vällde ut rök när vi väl la märke till det, så vi fick ju värsta chocken. Branden vad tydligen väldigt svårt, och det tog över en timme för alla brandmän att släcka den. Vi blev "fast" i lägenheten eftersom det var så otroligt mycket rök i trappuppgången, och eftersom vi var tvungna att evakuera så fick brandmännen hämta oss (och en del andra familjer) med en brändmännens sky-lift från balkongen. Det var spännande kan jag få lov att tala om.

 

Väl nere på marken fick vi prata med ambulanspersonal och poliser, och sedan gick jag hem till bror och Isabell, och där sov jag även inatt. Det tog nämligen ganska många timmar innan vi kunde använda trappuppgången igen. Nu befinner jag mig dock i lägenheten igen, och röklukten är faktiskt inte så farlig. Man känner av den, men man vänjer sig.

 

Precis nyligen har jag pratat med en polis som ringde upp och förhörde mig om gårdagens händelse. Vi pratade i 15 minuter, så han ville ha ut en hel del information. Det är bra tycker jag, för då kanske de tillslut kan räkna ut vem/vilka den/de skyldige/a är. Det var nämligen en anlagd brand, och det klassas ju som mordbrand i detta fall.

 

Det sjuka är att det brann i källarlokalen hos oss för drygt en månad sedan också, och det var också en anlagd brand. Vad är det för sjuka folk som går och tänder eld på saker?! Det kan ju faktiskt sluta riktigt illa.

 

Som tur är blev ingen skadad. Eller ingen blev allvarligt skadad iallafall. En viss del rök fick vi ju i oss, men det var i måttliga mängder. Tur!
E


Postat av: malin

för härnan påverkas ju.. och om jag då bryter ngt eller måste ha p-piller och sånt så måste de veta de så de inte händer igen och så.. <3

2011-03-28 @ 17:12:59
URL: http://mavalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback