Dagens ridpass - hoppning (film)

Vad tycks?! Är det något jag ska tänka på?

 

God kväll!
Jösses vilken underbar dag jag har haft. Först jobbade jag (06:40 till 15:30 + ca en timme till lite utstrött), och sedan red jag Lady. Igår blev det ju som sagt en uteritt, så idag skulle hon få jobba lite mer. Det blev faktiskt hoppning istället för dressyr, och det gick GRYMT bra. Ingen vägran, ingen travhoppning (jag brukar börja med det eftersom hon alltid har varit mer säker i traven (nu är det dock helt okej att hoppa i galopp från början, skönt)), och ny höjd. Vi hoppade 70cm faktiskt, vilket jag inte har gjort med henne på länge. Det högsta jag har hoppat på henne är runt 80cm, och det känns som att det kommer bli högre snart. Jag hade lätt kunnat höja mer idag eftersom hon hoppade utan problem, men jag ville inte utmana ödet. Dessutom var jag nervös, så jag hade nog inte pallat mer, haha.

 

Imorgon ska jag till stallet igen, för då ska vi inviga det nya ridhuset. Jag får se om jag filmar lite från själva invigningen, och då dyker det nog upp här. Tills dess får ni ha det kanonbra, för det ska jag.
E

 

Ps. Jag har anmält Lady och mig till våran första hopptävling. Den är på torsdag, vilket ska bli jättekul. Fast vi ska inte hoppa mer än 50cm + 50cm, men ändå.. Kul ska det bli!


Postat av: ANNA'S FOTO

Hej!



Jag har gått vidare i en fototävling och det skulle vara grymt snällt om du la en röst på mig här (nummer 1) http://standingcarla.blogg.se/2011/may/13-finalister.html#comment



Jag länkar alla som röstar! :D

2011-05-29 @ 20:27:35
URL: http://annasfoto.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback