En liten sammanfattning om dagen + dagens ridpass


Här här vi lille fille, till höger - otroligt fin ponny.

Idag

Kl 08:50 - sjukgymnastik
Kl 09:30 - klippning
Kl 11:10 - anländer till stallet där jag rider Lady
Kl 12:30 - börjar jobba
Kl 20:30 - slutar och tar bussen hem
Kl 21:00 - hemma

Det där var min dag, och förövrigt är jag riktigt nöjd med min klippning. Min frisör tog bort 10cm på längden, och det är riktigt skönt. Nu slipper jag ha håret i ansiktet hela tiden.

Dagens ridpass på Lady var riktigt dåligt. Hon var så galet jävla pigg, och ville inte slappna av för fem öre. Så efter 30 minuter gav jag upp, och då släppte jag henne i paddocken så att hon fick springa av sig istället. Jag får ta ett längre pass på henne imorgon istället, för då är hon nog inte lika pigg.

Kvällspasset på jobbet var riktigt roligt. Det var fullt upp i princip hela tiden, så det har inte blivit mycket vila. Idag var jag med och hjälpte till med ponnylektionerna, och det var jättemysigt. Sista gruppen skulle rida ut, och då fick jag följa med på en liten ponny som heter Fille. 144cm i mankhöjd var han, lille plutten, haha.

Jag kom ju nyss hem, så nu ska jag ta och sova. Jag ska upp kl 05:30 imorgon, och jag behöver några timmars sömn för att orka morgondagen.
E

Postat av: Emelie

sv: Ja det var verkligen en riktigt stor panikångestattack han fick, det var som att slå på en knapp så satte allt igång. Jag är verkligen grymt tacksam över att förra (eller ja nuvarande) stallägare tog emot oss på direkten..

2011-05-07 @ 00:01:11
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Emelie

Oj, med "han" menar jag såklart Rune =)

2011-05-07 @ 00:01:28
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback