Min dag i punktform

Först vill jag bara börja med att säga FY I HEEEELVETEEEE vad min högerfot dödar mig just nu. Det gör så jävla ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det sjuka är att jag har vilat foten (alltså slappnat av) i 1½ timme nu, och det brukar släppa betydligt snabbare än så. Fan då!


Say hello to Lady's mage, hehe. Idag blev det ingen ridning, och det är bra, för då hade mina fötter gjort ännu mer ont, haha.

Idag har det varit stört mycket att göra på jobbet, och såhär har dagens "schema" sett ut:
  • Kl 06:38 - anländer till jobbet, ger alla hästar mat och släpper ut dem.
  • Kl 08:30 - fodringen och utsläppet är klart, så nu är det dags för personalen att äta frukost.
  • Kl 08:50 - börjar med alla stallsysslor (mocka, lägga in ny torv, lägga in mat i alla boxar/spiltor, byta/fylla på nytt vatten till alla hästar, sopa stallgångarna, väga upp nytt morgon- och kvällshö till ponnysarna och hästarna, sopa lite till, m.m)
  • Kl 13:00 - alla stallsysslor är klara (utan paus!), så nu tar jag lunchrast.
  • 13:25 - börjar mocka Aroms och Ladys boxar, och fixar med deras mat + vatten.
  • Kl 14:45 - klar med Arom och Lady, hjälper till att ta in massa hästar.
  • Kl 15:15 - allt är klart, och jag kan sluta. Dock går nästa buss 15:46, så jag får vänta en halvtimme till innan jag kan åka hem.

En fullspäckad dag med andra ord. Det får jag sota för nu, för det är därför mina fötter gör så ont. Smart Emma, smart...
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback