Gårdagens hoppträning




Lady blev biten i mungipan av en annan häst i veckan, så jag fick rida med hackamore. Det gick ganska bra ändå, fast det var lite jobbigt när hon krullade ihop halsen och bara drog iväg, haha.

Vi hoppade ungefär samma som på förra hoppträningen, fast vi hoppade bara den röda och gröna linjen. Den gröna linjen hoppade vi på 5 galoppsprång, och inte 4.

Jag är riktigt nöjd över damen faktiskt. Jag var lite osäker med hackamoret först, för jag hade inte hoppat med det på flera månader. Trodde hon skulle vara lite mer osäker, men det var hon absolut inte. Hon var precis som vanligt, och det var kul. Hon sög åt sig hindrerna som sjutton också, så det var jättekul.

Först hoppade vi den röda linjen, och då fick jag jobba mycket med att få upp huvudet på henne. När jag hade lyckats med det var nästa steg att få henne att vänta, och det lyckades jag med tillslut också, så jag är jättenöjd med den övningen. Sedan hoppade vi samma linje utan volterna, och det var inga problem.

Därefter hoppade vi den gröna linjen, och det gick finfint. Först blev det lite trångt mellan hinder 2 och 3, så där fick jag fokusera på att få tillbaka henne snabbt, och när jag väl lyckades med det gick det jättebra.

Vi hoppade inte så fasligt mycket, och det var faktiskt bara bra. Ibland är det skönt att bara jobba med några få övningar, och få till dem bra. Det behöver liksom inte vara mycket mer komplicerat än så.

Hinderhöjden var ca 70cm (även på oxrarna), och jag är skitnöjd.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback