Dagens ridpass - dressyr

Imorse när klockan ringde (kl 7:50) var jag så förbannat trött att jag trodde det var fredag. När jag kopplade att det var lördag fattade jag fortfarande inte varför jag skulle gå upp, men efter ett tag trillade poletten ner - jag ska ju rida ridlektion. Så det var bara att kliva upp ur sängen, ta på mig ridkläderna och åka till stallet.

Innan lektionen gjorde jag iordning Nico och red honom en stund, för det hade jag lovat ridläraren. Han skulle stå annars, och han blir så rastlös då. Det ridpasset gick iallafall riktigt bra. Han kunde slappna av redan från början, och var faktiskt inte så stel i högersidan idag - jag kunde till och med ställa lite åt det hållet. Galoppfattningarna blev riktigt bra också, då jag är riktigt nöjd med det ridpasset.

Själva ridlektionen gick dock skitdåligt. Jag hade Amanda, och vi red dressyr. Jag hittade väl lite mer knappar än sist, men det gick ändå inte bra. Hon stretade emot och flaxade en hel del med huvudet, och det var bara fåtal stunder som hon slappnade av och jobbade med ryggen. I högergaloppen förstod jag henne lite bättre, så där gick hon riktigt fint, men i allmänt så gick det riktigt dåligt. Tråkigt, men sant.

Nu ska jag hoppa in i duschen, för jag luktar häst. Dessutom måste jag piggna till lite, för jag har sovit de senaste två timmarna. Trött som fan är jag, men det skiter jag i, för ikväll ska jag träffa några fina tjejer.
Ha det fint!
E

Postat av: janelle.

åh va fin du är, din blogg med! älskar den! du får gärna kolla in min, eller ja. ett klick skadar väl inte? :o kram!

2011-10-31 @ 21:43:08
URL: http://janellanderson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback