Dagens två ridpass (film: hoppning)

 

Idag har jag ridit lektion på ridskolan, och det kommer jag göra nu 1 gång i veckan i ett bra tag. Anledningen till det är för att jag behöver rida massa olika hästar eftersom jag vill gå hippologutbildningen, och under intagningen är det ridprov - så jag måste träna!

Jag hade Sindy, ett stort och svart sto som jag red några gånger under igångsättningen i sommar. Hon var lite klurigare än jag mindes henne, men efter ett tag blev hon rätt fin. Vi hade markarbete idag, och först jobbade vi bara med travbommar, sedan med cavaletti i trav, och sedan även cavaletti i galopp. Det gick riktigt bra, och även om hon brukar vara lite osäker när det gäller upphöjda bommar/hinder skuttade hon fint igenom varje gång.

Efter lektionen hoppade jag Lady, men det gick inte bra alls. Först blev hon jätterädd för några platsblommor, så då var hon jättespänd hur länge som helst. När jag sedan började hoppa var hon jättekonstig och smet åt sidan hela tiden. Det är inte likt henne, för i vanliga fall brukar hon ju suga åt sig hindrerna. Jag kände inte alls igen henne idag, så det var lite konstigt. Men hon hade väl en dålig dag eller något, för det har ju alla.

Jag filmade lite iallafall, så ni kan se vad vi gjorde. Jag tog dock inte med alla smitningar, för det är nog inte så kul att se.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback