Dressyrträning på Lady


Häst med halsförlängare

Jag hann aldrig blogga om gårdagens dressyrträning på Lady, så jag gör det nu istället. Vi höll på i nästan två (!) timmar, så det var rätt intensivt. Först red jag fram ett tag, och sedan när vi skulle börja jobba lite mer så tyckte tränaren att jag skulle hoppa av och longera henne istället. Så vi satte fast halsförlängare på henne, och sedan longerade henne en bra stund. I början förstod hon inte riktigt våra kommandon, så vi fick jobba en del med det, men sedan trillade poletten ner, och då gick det mycket bättre.

Anledningen till varför tränaren ville prova att longera henne istället är att Lady inte svarar för skänkeln när jag har kontakt med munnen, och då är det väldigt svårt att få henne mellan hand och skänkel. Jobbar man från marken är det mycket lättare, och det märktes verkligen. Lady var jätteduktig, och fick jobba i rätt form hela tiden. Dock var hon lite springig, men det var nog bara för att hon inte förstod. Och jääävlar vad sur hon blev, haha. Det bara kokade i henne, men hon fortsatte att göra det vi bad henne om, så det är jättebra.

Efter att jag hade longerat ett bra tag så skulle jag hoppa upp och rida lite med halsförlängaren, och se om det var någon skillnad, och det var det verkligen. Hon var faktiskt jättefin, och sökte sig jättefint neråt när jag rörde på bettet - så det var skitroligt.

Så nu har jag fått i uppgift att jag ska longera Damen med halsförlängare några gånger, och inte sitta upp över huvudtaget, och sedan ska jag longera och sitta upp i slutet av passet. Detta kommer göra att hon hittar behaget med att man har kontakt med bettet, för det är just det hon saknar. Så ja, förhoppningsvis kommer det några framsteg snart.
E

Postat av: EMMAS!

Var gärna med i mina två tävlingar, här kan du vinna tandblekning: http://eemma.se/2011/october/tavling-vinn-tandblekningsprodukt.html och här kan du vinna en valfri vara från Dash-style: http://eemma.se/2011/october/vinn-valfri-vara-fran-dash-style.html#comment ber om ursäkt om du inte gillar tävlings tips :D kram

2011-10-08 @ 22:08:19
URL: http://eemma.se
Postat av: jennifer

det går inte att beskriva hur det smakar, hummer är en klass för sig :) hehe. smaka!!!

2011-10-08 @ 22:15:52
URL: http://currently.se
Postat av: H & G <3

Gillar din blogg! Fastna för den direkt! :)

2011-10-09 @ 02:03:57
URL: http://kkungaaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback