Dagens ridpass - hoppning (film)

En liten film från ridpasset. Jag filmade även när hon rullade sig, för hon fick gå omkring lös när jag byggde in hindret. Snacka om att hon ser nöjd ut när hon rullar sig, sötan.


Idag fick Lady hoppa lite igen, för jag var tvungen att träna på att hoppa oxer (dock blev det en fuskoxer idag, hehe). Hon var jätteduktig iallafall, för hon var positiv och bjöd fint mot hindret. Idag kunde jag även galoppera ganska samlat i en stadig takt mot hindret, så det var kul. Ibland blir hon nämligen lite springig och struntar i mina förhållande hjälper, men idag var hon riktigt duktig. Vi hoppade 65cm som högst.

Anledningen till varför jag har hoppat en del det sista är för att jag ska vara med på en klubbhoppning på lördag, och då är det ju bra om hon tar sig igenom banan. Dock ska jag bara hoppa 60cm, men ni som har läst bloggen ett tag vet ju att hon är lite osäker när det blir högre, så vi får ta lite mer höjd när hon har blivit mer säker.

Imorgon blir det ingen ridning överhuvudtaget, och på onsdag ska jag rida Cirrus + eventuellt Nico. På torsdag ska jag rida Lady, och på fredag Lady och eventuellt Cirrus. Lördagen blir det som sagt Lady och eventuellt Cirrus. Kul kul! Nu ska jag ,godnatt!
E

Ps. Idag fick jag hoppa in och hålla i en lektion igen, och det gick jättebra. Roligt roligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback