Gårdagens hopptävling


Banan - ganska lätt, men vissa hinder kom väldigt snabbt efter varandra (speciellt 1-2 och 4-5, där det även var en väldigt snäv sväng)

Igår hoppade ju Lady och jag en klubbhoppning på ridskolan, och det gick finfint. Det var en 60cm Clear Round, och vi fick 12 fel. De felen "ignorerar" jag, för det gick så himla bra ändå. Felen orsakades av två stopp (eller stopp och stopp, typ två galoppsprång innan hindrerna tvekade hon och saktade av) eftersom Lady tyckte att två hinder var lite läskiga, och jag hade inte gått fram till dem innan jag startade (vilket jag självklart skulle ha gjort, för jag märkte att hon var lite tittig, men jag trodde att det skulle gå ändå). Efter varje stopp red jag lugnt men bestämt fram till hindrerna, gjorde en volt och red an på nytt, och då hoppade hon utan problem - sötan.

Tyvärr blev det ingen film, för jag hade ingen med mig som kunde filma, men det gör inte så mycket. Lady skötte sig fint, och det är det som är det viktiga. Förhoppningsvis dyker det upp något kort någonstans som jag kan låna, men det återstår att se.

Nu ska jag titta på tv och mysa med Tea. Tea ska förövrigt vara här i en vecka, för bror och Isabell åker till Cypern inatt - härligt!
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback