Ny dag, ny vecka


En av de första bilderna på Lady och mig - 16 januari 2010

Idag är det måndag, och det innebär att jag ska jobba kväll. Denna vecka ska jag faktiskt jobba mina vanliga tider, och det händer inte allt för ofta. Det brukar alltid bli någon ändring varje vecka, men inte denna. Fast vad vet jag, det är ju bara måndag än så länge.

Idag blir det iallafall ingen ridning, så jag kan ta det lugnt ett tag till innan jag börjar. Lite tråkigt är det faktiskt att inte ha Lady idag, för det brukar jag ha på måndagar. Men jag ska ha henne onsdag till fredag, så det blir nice.

Förra onsdagsmorgonen var Lady förresten jättesöt. Hon fick stå inne på morgonen eftersom att jag skulle rida på morgonen, och när jag kom dit var hon på superhumör. Man märker nämligen rätt snabbt på henne vilket humör hon är på, hehe. Iallafall, jag skulle gå och hämta sadeln och det där, och då gnäggade hon efter mig - sötan. Det är himla mysigt när de gör det alltså, för då vet man ju att de gillar en.

En annan gång när hade jag hämtat henne från hagen och ställt in henne i boxen, så gnäggade hon efter mig igen. Det konstiga var att det var en annan häst inne i stallet, men det passade tydligen inte, så när jag gick ifrån henne gnäggade hon, och när jag var hos henne så var hon tyst. Haha, så himla sött!

På tal om Lady, denna veckan blir det rätt mycket träningar på henne för min del, för på onsdag blir det hoppträning, och på fredag blir det eventuellt dressyrträning (beronde på om jag får en plats eller ej). Dressyrträning är jag redan nu lite smånervös inför, för tränaren ska vara väääldigt hård, så det är lite läskigt. Dock är hon riktigt, riktigt bra, och jag har länge tänkt att jag vill träna för henne, så det är väl lika bra att börja nu.

Men nu ska jag kolla på tv, och sedan blir det lite mat innan Tea och jag beger oss till jobbet.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback