Två ridpass - Cirrus och Lady

Cirrus och jag i onsdags

 

Jag red som sagt Cirrus i onsdags, och det gick jättebra. Han är en riktigt trevlig häst, så det var roligt. Det blev iallafall ett dressyrpass där jag jobbade mycket med skänkelvikningar, sluta, öppna och att helt enkelt bara forma honom kring inner skänkel. Han blev riktigt fin, så jag är jättenöjd.

 

Jag jobbade en del med att ha honom i låg form också (dels för att han hade mycket lättare att gå i en lite högre form, och dels för att han behöver bygga ryggmuskler), och där blev han riktigt fin bitvis. Mysimys! Eventuellt ska jag rida honom imorgon också, men jag får se hur jag mår, för jag har nämligen blivit förkyld. Eller jag är på början-till-förkylning-stadiet, vilket suger. Utöver förkylning så mår jag illa och har till och med spytt en gång, så jag vet inte riktigt vad som försigår. Men men, det blir väl bra tillslut antar jag.

 

Igår fick jag rida under arbetstid (tack gode gud för det, för annars hade jag nog inte orkat rida), och då fick Lady en uteritt. Hon var suuuuperpigg, och gick nästan inte att få stopp på i galoppen, haha. Jag red inte så jättelänge eftersom jag mådde rätt dåligt, men hon fick upp flåset iallafall, så det dög. Idag skulle jag egentligen rida eftersom jag ska tävla imorgon, men jag fick åka hem från jobbet förut, så Tina tar och motionerar Lady istället. Skönt, för annars hade jag nog fått en superenergisk häst imorgon, haha.

 

Nu ska jag iallafall vila och försöka bli frisk, för imorgon är det som som sagt klubbhoppning på ridskolan, och jag ska vara med på Lady. Hoppas att jag håller mig någorlunda frisk imorgon nu, för jag vill verkligen vara med. Håll tummarna för mig, är ni snälla.

Ha en bra fredag, så hörs vi imorgon!
E


Postat av: Emelie

sv: Jag vill åka och provrida, men tänk om jag blir helt förälskad i den så är den för dyr att köpa :( Har pratat med ägaren och hon kan tänka sig gå ner 10tusen, men då fattas fortfaranade 10tusen och det kan inte jag direkt få fram bara sådär.. Så fick jag reda på att den inte har någon stam (gör mig absolut ingenting egentligen) men då tycker jag den ligger i överpris i alla fall :(

2011-09-09 @ 20:31:17
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: Nu står jag väldigt billigt för att vara stockholm + helinackordering. Jag betalar 2000 kr i månaden och då ingår allt förutom kraften :-) Alltså mockning, in/utsläpp, täckesbytning, fri tillgång till hösilage osv. Så jag behöver bara komma ut och rida egentligen :)

2011-09-09 @ 20:44:32
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Hartmut

Hallo ......oooh Emelie so fast...neverless I'll



hope you have a nice weekend..



www.youtube.com/watch?v=gagolGCFcyQ&feature=related



Hartmut



2011-09-09 @ 23:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback