Veckan som gått

Jag vet att jag har bloggat dåligt i veckan, men jag har inte riktigt orkat. Jag var tillbaka på praktiken i onsdags iallafall, så det var kul. I onsdags red jag lille Nico, och det gick rätt bra. I början var han ganska stel och låst i sin vänstra bog, men den lossade tillslut, och då blev han riktigt fin. Galoppen gick rätt bra den med, och fattningarna har nu blivit ännu bättre - kul!




På kvällen var det även hoppträning, och då var jag med på Lady - som vanligt. Det gick faktiskt jättebra, så jag var himla nöjd med henne. Vi hoppade dock inte högt, utan jag ville mest hoppa och få en bra känsla - och det fick jag.

Vi började med att hoppa fram på en av sockerbitshindervolterna, och det gick rätt bra. Hon svarade lite dåligt för ytterskänkeln ibörjan dock, men efter ett tag gick det bättre. Sedan red vi hela banan en gång, och sedan bara linjerna. Hon fick några riktigt fina språng ibland, så min hopptränare var riktigt positivt överraskad (hon har ju bara sett Lady's dåliga sidor innan, med massa vägringar och sånt). Kul kul! Sista oxern var ganska bred också, ca 80cm, så jag var osäker om hon skulle hoppa eller ej, men det gjorde hon, så jag är så himla nöjd! Nu längtar jag till nästa hoppträning om ca 1½ vecka, wihoo.

Annars har jag faktiskt inte ridit något mer i veckan, för jag har helt enkelt varit så himla trött. Har fortfarande lite av förkylningen i mig, och då vill jag bli lite friskare innan jag kör som vanligt igen (nästa vecka).

Idag har jag varit i stallet eftersom det var dressyrtävling, och då hjälpte jag till lite i början. Stog på banan och hade koll på framridningen samt släppte in ryttarna på banan. Därefter kollade jag på alla som red, filmade lite, och hade rikigt mysigt. Nu är jag dock taggad till tusen på att rida, så jag ska höra med Tina och jag kan ta Lady på måndag. I så fall blir det dressyr.

Men nu ska jag fortsätta titta på Fight Club, fast först måste jag kissa. Intresseklubben antecknar va?!
E

Postat av: kimiees

hej! jag hittade en gammal kommentar från dig på min blogg och blev jätteglad eftersom jag lämnade bloggvärlden för ett tag. Tråkigt, men nu är jag tillbaka igen! :D vore superkul om du ville kika in hos mig igen :) puss o kram från Kim!

2011-09-17 @ 20:18:22
URL: http://kimiees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback