Dagens ridpass - longering


Såhär snygg är Lady precis innan hon bockar

Idag var jag inte alls taggad på att rida, så då bestämde jag mig för att longera istället. Lady var duktig, men hade lite svårt att förstå vad jag menade när jag ville att hon skulle göra halt. Så det tränade jag på mycket. Sedan blev det väldigt mycket övergångar, för att få henne lyhörd och så. Men jag är riktigt nöjd, för hon var väldigt samarbetsvillig.

När jag hade longerat klart så släppte jag henne i ridhuset, och då brallade hon runt en hel del, och passade på att rulla sig såklart. Mysmys!

Imorgon blir det nog lite dressyr, för det har jag inte ridit på ett tag, så det kan behövas. Hoppas hon är medgörlig bara, och inte så stretig i början som hon kan vara ibland. Men det visar sig.
E

Postat av: Emelie

sv: Hahaha!!! Men oj, jösses.. Jo då, nya hunden är schizofren ;-) otrevlig i ena sekunden och trevlig i den andra. Ändrade det nu, tack! :D

2012-04-17 @ 23:07:17
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha bock och bus bilder är alltid bäst! ;)

2012-04-20 @ 01:15:05
URL: http://xoffbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback