Dagens ridpass - uteritt


Lady på dagens ridtur

Idag har jag jag jobbat på ridskolan från kl 07:00 - 14:15. Tiden gick verkligen jättesnabbt, så det var gött. En hel del att göra dock, men det är det ju alltid på måndagar. När jag slutade så mockade jag för Lady, och sedan begav vi oss ut på en uteritt på drygt en timme. Egentligen skulle hon få sig en uteritt av Tina igår, men hon fick visst vila istället, så då passade jag på att ta en idag.

Det var himla mysigt iallafall, precis vad jag behövde. Red med hackamoret och la bara fokusen på att hon inte skulle lägga sig i handen. Utan jag försökte hela tiden ha henne på bakbenen (hon är ju ganska framtung annars), och att få henne att vänta. Tyckte det gick riktigt bra faktiskt, men på vissa galoppsträckor taggade hon såklart till, så då fick jag vara ännu mer bestämd, haha.

Imorgon får jag sällskap av en kompis i stallet, och då ska Lady löshoppas. Ska bli jätteskoj!
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback