Dagens ridpass - dressyr

Idag hade jag äntligen lite tid att pyssla mer med henne, så jag passade på att klippa manen. Får se om den behöver någon finjustering, för det tar ju lite tid innan det "lägger sig".
 
Usch vad jag fick kämpa idag. Lady var inte alls på hugget, så jag fick vara rätt tufft mot henne. Hon blev nog ganska arg på mig, men hon gjorde inte alls som jag sa ibland, så då fick jag ju visa vad jag ville. Ibland svängde hon ut rumpan, stack bara iväg (för det är ju lättare än att jobba ordentligt), och totalignorerade skänkeln. Så jag jobbade mycket med lydnad, och försökte se till att jag hela tiden hade henne där jag ville ha henne.
 
Jag gjorde mycket tagen bakdel, öppna, framdelsvändningar och skänkelvikningar, och när hon väl acceperade det jag vill gick hon jättefint. Dock var hon otroligt trött, så jag fick kämpa för att hålla framåtbjudningen där. Jag blev helt slut, och det blev nog Lady också, för hon var jättesvettigt. Det ska bli så underbart skönt när hon kommer in på natten igen, för då kanske hon får tillbaka sin energi.
E

Postat av: Emma & Sigurd

Vad snygg manen blev!

Svar: visst blev den. :)
Emma

2012-08-28 @ 14:58:49
URL: http://sigurdochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback